Barion Pixel
Kérjük nyilatkozz, hogy elmúltál-e már 18 éves!

Elmúltál már 18 éves?

A TOOYZ.HU weboldalon található tartalmakat kizárólag 18 éven felüliek tekinthetik meg! Kérjük nyilatkozz, hogy elmúltál-e már 18 éves!

Igen, belépek az oldalra Nem

A weboldalra történő belépéssel kijelented, hogy elmúltál 18 éves és elfogadod az Adatkezelési tájékoztatónkat.

Ingyenes szállítás 25 000 Ft vásárlás felett!

A Kegel-torna és annak jótékony hatásai

Szólj hozzá Te is!
2023. október. 26.
Kb. 3 perc olvasás

A lábaink, felső testrészünk edzése teljesen természetes számunkra, azonban mennyi figyelmet fordítunk a medencefenék-izomzatra tornáztatására? Ebben a cikkünkben megtudhatod, hogy miért kell erre is időt szánnunk és milyen gyakorlatokat érdemes végezni kifejezetten erre az izomzatra.

Kegel-torna

A medencefenék szerepe

Nem is gondolnánk mennyire fontos szerepet játszik ez a testrészünk, pedig a hasizmunk, hátizmunk és gerincünk stabilitásáért is felel. Emellett a várandósság ideje alatt is nagy szerepet kap, sőt az azutáni regenerációt is lényegesen fel tudja gyorsítani. Segít a vizelettartási problémákon, a méh előreesésének megelőzésében és férfiak esetében a prosztata gyulladás kezelésében is.

Mi az a Kegel-torna?

A Kegel gyakorlatokat Dr. Arnold Kegel amerikai nőgyógyászról nevezték el, aki kifejlesztette őket.

Lényegében ez egy olyan mozgásforma, ami a medencefenék izmait célozza összehúzó és elengedő gyakorlatsorok által.

Azt már tudjuk, hogy egészségügyi szempontból hogyan tudnak segíteni a Kegel-gyakorlatok, azonban ha teljesen egészségesek vagyunk és várandósságon sem estünk át akkor sem feledkezhetünk meg a gyakorlatok végzéséről, hiszen szexuális életünkre is jótékonyan hatással lehetnek.

Amennyiben rendszeresen végezzük őket a hüvely izomzata sokkal érzékenyebb lesz, fokozódik a vérkeringés, és a libidó aminek köszönhetően hosszabb és intenzívebb orgazmust érhetünk el.

Mielőtt elkezdenénk gyakorolni a mozdulatsort fontos, hogy tudjuk pontosan hol találhatóak a medencefenék izmai.

Miután megtaláltuk őket nekiállhatunk a tornának, hidd el az eredmények magukért fognak beszélni!

Kivitelezése

Habár a Kegel-gyakorlatok kivitelezése nem bonyolult mégis több dologra oda kell figyelnünk miután elhatároztuk magunkat arra, hogy kipróbáljuk.

Az egyik legfontosabb, hogy ne adjuk fel pár nap próbálkozás után, kelleni fog nagyjából 3-4 hét mire érezni fogod az eredményeket.

A másik fontos szempont a fokozatosság, ugyanis a gyakorlatok egyre nehezednek, így egyértelműen az egyszerűbb feladatoktól érdemes haladni a bonyolultabbak felé. Amikor már úgy érzed, hogy az adott mozdulatot biztonsággal tudod csinálni azután lépj a következő szintre.

Az első 3 gyakorlat

Mi első körben az első 3 gyakorlatot hoztuk el nektek, amiknek kivitelezése valószínűleg még nem fog nagy kihívásokkal járni.

Miután kényelmesen elhelyezkedtél a következő gyakorlatokat végezd egymásra építve.

  1. Ülj és feszíts: 5 gyors feszítés után 2 másodpercen keresztül szorítsd a gátizmokat, majd ezt ismételd meg 3 körben de nyugodtan tarts 10 mp-es pihenőket köztük.
  2. Hosszú feszítés: Ezt a gyakorlatot mindenképpen fekve érdemes végezni akár a reggeli akár az esti órákban alvás előtt. Ebben az esetben 5 rövid és hosszú feszítést kell végezni, ami által a gátizmok aktivizálódnak. Ezt követ egy 3 másodperces mély szorítás.
  3. Felhúzó feszítés: Ez már egy középhaladó gyakorlat, így mindenképpen használj hozzá Kegel-trénert. Lélegezz természetesen és közben helyezd a hasadra e kezeidet, a lábaidat pedig térdig hajlítsd be. Feszítéssel húzd felfelé a Kegel trénert a gátizmaiddal. 5 másodperc feszítés után engedd vissza óvatosan az eszközt, és lélegezz 5 másodpercen keresztül. Ezt is bátran végez el 3 körben szüneteket tartva és heti több alkalommal.

Összességében a Kegel-gyakorlatok végzése sok gyakorlást és türelmet igényelnek, azonban ha rendszeresen csináljuk őket akkor elmaradhatatlan lesz az eredmény.

Amennyiben kedvet kaptál hozzá látogass el weboldalunkra, ahonnan beszerezheted a Kegel golyókat, hogy az intim tornát egy új szintre emelhesd.

Írd meg Te is a véleményed!

Kíváncsiak vagyunk a véleményedre! Te mit gondolsz a cikkel kapcsolatban?
Az e-mail címet nem tesszük közzé. Minden mező kitöltése kötelező.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Írta: Lilla
Billingo Fizetési lehetőségek MailPoet GLS MPL